top of page
  • Edna Laufer Globus

פירוק והרכבה - איך המסע שלי לדיוק עצמי יצר ערך חדש לעולם

עודכן: 22 באוג׳ 2023



לפני יותר מעשור, אחרי שנים בהן עסקתי בתשוקה גדולה בעיצוב גרפי, התעייפתי. הייתי חייבת שינוי!

חומרי הגלם שלי היו צורות וצבעים, מילים ומסרים וזה לא הספיק לי.

אז ללא מפה או מצפן, יצאתי למסע חיפוש ארוך ומלא התנסויות, לימודים, קורסים וסדנאות מגוונות.

פגשתי המון אנשים טובים שניסו לעזור לי - מורים, מנטורים, מאמנים ויועצים.

אבל בעיקר פגשתי את עצמי מחדש.


התמסרתי לחיפוש, לצעידה בערפל כבד. אפשר לומר שהתמכרתי לאי הוודאות הזו...

נהניתי לפרק ולהרכיב את עצמי מחדש. ממש כמו בתהליך רעיוֹנאוּת על מוצר שדרושה לו התחדשות.

לאט לאט נאספו לי אבני דרך, תשוקות שצפו על פני השטח. עדין לא ידעתי מה אני מרכיבה מהן.


אבן הדרך הראשונה הייתה לימודי אסטרטגיה שיווקית, שם פגשתי בענק את עולם המחקר האנושי, את הבנת האדם והצרכים שלו, חילוץ תובנות ופיצוח של רעיונות חדשים ובעלי ערך לאנשים.

משם נסללה הדרך במהירות לכלים ומתודות נוספות אליהן נחשפתי כמו חשיבה עיצובית - Design Thinking, שעוסקת בפתרון בעיות מתוך אמפתיה לאדם. המתודה הנפלאה הזו הפותרת בעיות ביצירתיות, בכלל נולדה בעולם העיצוב.. והוֹפּ! - נסגר לו מעגל!


התוודעתי לעוד ועוד כלי חשיבה יצירתית, שכולם פשוט משבשים תבניות חשיבה. פתאום התמונה התבהרה לי והמילה שיבוש אוּמצה באהבה. מה שלא השתבש מעצמו, שיבשתי במכוּון – כדי שתיווצר מקריות שתוליד רעיון חדש.


בסדנה קסומה של לוח-חזון החזרתי לעצמי את המילה שהייתה שלי מאז ומתמיד - יצירתיות ! שלמרות העיסוק שלי בעיצוב, קצת אבדה לי בדרך ושבה בעוצמה לחיי - לעשייה שלי.


גרוּפוֹן מתנת יום הולדת מביתי למפגש פסיפס, זימן לי יצירה בחומר. החסך הזה שלי והתשוקה למגע בחומר צף במלוא עוצמתו, הרגשתי שוב בבית. מאז אני יוצרת בפסיפס - מפרקת ומרכיבה חומרים כמו זכוכית וקרמיקה לכדי יצירה חדשה. מצאתי שהמגע בחומר מגביר יצירתיות במכפלות, מאפשר למוֹח להיות משוחרר ונינוח. חוש המגע אבד לנו עם כניסת המקלדת והעכבר לחיינו והרחיק אותנו ממפגש עם שלל חושים כמו ריח, מישוש וטעם. ולכן מגע בחומר הפך לרכיב חשוב בסדנאות שלי.



יציאה לעבודה בחלל עבודה משותף, זימן לי מפגשים עם המון אנשים נפלאים. שנים שהייתי עסק של אדם אחד. מבדידות מזהרת, יצאתי להרפתקה של הנחיית סדנאות בעולם החדשנות לבני נוער. שם גם החלטתי להתמקצע בעולם של סדנאות ולמדתי הנחיית קבוצות. התיאבון להנחות, לעבוד בקבוצה ולהיות באינטראקציה עם המשתתפים, הייתה חוויה מעצימה עבורי.


וכך חלפו להם הימים והתחלתי לחבר מחדש את הנקודות. יצירתיות, אנשים, חומר, חשיבה עיצובית, שיבוש, חדשנות, המילים הלכו ונערמו להן סביבי, הנקודות והתשוקות התחברו והתמונה התבהרה.


פיתחתי הרצאות וסדנאות לחשיבה יצירתית לארגונים, ליוויתי תלמידים בתוכניות יזמות והנחתי סדנאות חשיבה עיצובית באקדמיה במסלולים שונים.


מעל הכל ריחפה בטבעיות המילה סקרנות. זוּ קיבלה בּוּסט כל כך גדול לאורך הדרך שעם האוכל בה התיאבון, החלטתי שיש תשוקה אחת ענקית שלא חיברתי עוד לארגז הכלים שלי - טבע!


אני ילדת טבע, גדלתי בצפון ת״א בשנות ה-70. ביצת חורף מלאה ראשנים, פרחי בר בשדות, פרדסים ומערות שוֹמרוֹניות, היו לגן המשחקים שלי. כאמא לילדים בחרנו, בן זוגי ואני, לעזוב את העיר הגדולה ועברנו לבנימינה הכפרית. פה צילומי טבע מטיולים בשדות הפכו לתחביב יומיומי. מוזמנים לעקוב באנסטגרם הטבע שלי https://www.instagram.com/ednalaufer/


״רוצה ללמוד ביומימיקרי״? שאלה אותי חברה באחד הקורסים בהם למדתי...

פגשתי את המילה הזו פעם, כשבני למד בחטיבה. ״זו חדשנות בהשראת הטבע״, היא הסבירה.

בּוּם! חדשנות + טבע!? נשמע לי מיזוג מושלם עבורי!

הימים ימי מגפת הקורונה. אני נרשמת לקורס ומתמלאת אושר! לא יכול להיות שיש תחום כל כך מדויק לי! וכך תשוקה נוספת מצטרפת לארגז הכלים שלי והופכת להרצאה.


מאז ראשית דרכי המקצועית כמעצבת ועד היום לא היה לי אתר! כן כן הסנדלר הולך יחף 😊

אבל היום, אחרי מסע ארוך של פירוק והרכבה עצמית אני בשלה!

מאושרת להשיק את האתר החדש שלי שמשלב במלאכת מחשבת את כל תשוקותיי.


אתם מוזמנים לצאת למסע ברחבי האתר. תמצאו בו עולם ומלואו של תחומים שיעשירו לכם את ארגז הכלים והמיומנויות הכה חשובות להיום: יצירתיות, פתרון בעיות, חדשנות, יצירת ערך לאנשים, פתרונות בּרי קיימא בהשראת הטבע. https://www.ideation.co.il


ממליצה לכם בחם לעשות לעצמכם פירוק והרכבה, לנסות לחבר את הנקודות מחדש ולהנות מהמסע המופלא הזה.


עוד על פירוק והרכבה וחיבור הנקודות מחדש תוכלו ללמוד בהזמנת הרצאה או להתנסות באחת מהסדנאות שלי לחשיבה יצירתית. https://www.ideation.co.il/חשיבה-יצירתית


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page