top of page
design_edited_edited.jpg

פיתוח חשיבה
עיצובית בארגון    
DESIGN THINKING 

פתרון בעיות ופיתוח חדשנות לצרכים של אנשים

צוות הטרוגני

התהליך מפגיש סביב שולחן אחד, צוות מגוון של אנשים הנוגעים לאתגר מנקודות מבט שונות בארגון ומחוץ לו, ומעודד את כולם להתנסות ולהיכשל יחד בסביבה יצירתית המשוחררת מכל שיפוטיות וביקורת.

חדשנות שמבינה אנשים

מתודולוגיית Design Thinking מאתרת באמפתיה, צרכים ורצונות בלתי מסופקים של אנשים ויוצרת עבורם פתרונות יצירתיים ובעלי ערך. זהו תהליך שמתחיל מהשטח! מהאדם וצרכיו ולא מהטכנולוגיה.

להישאר רלוונטיים בעולם

של אי וודאות 

איך נפתור את הבעיה? איך ניעל את התהליך?
איך נוביל את השוק? איך נמציא את עצמנו מחדש? 
שאלות שכל ארגון חפץ חיים צריך לשאול את עצמו כדי להישאר רלוונטי וחדשני. חשיבה עיצובית היא תהליך מעגלי, מהיר ורזה המותאם למציאות המשתנה של היום.

מוזמנים לבחור הרצאות וסדנאות לחשיבה עיצובית 

הרצאות
this image is about design thinking, a roman sculpture and brain

הרצאה 60 דק׳ | סדנה 5 שע׳

WHY DESIGN THINKING

חשיבה עיצובית כגורם מכריע להצלחה עסקית

למי מתאימה הרצאה?
לכל ארגון שרוצה להכיר ולהבין מה זו חשיבה עיצובית ומתלבט אם ואיך לאמץ את המתודה

למי מתאימה סדנה?
למחלקה, צוות, שכבת הנהלה שרוצים להכיר ולהתנסות במתודה הלכה למעשה

סדנא | 2 ימים | 6 שע׳ כ״א

TEAM CHALLENGE CRACKING

סדנה לפיצוח אתגר פנים/חוץ ארגוני

למי מתאימה סדנה?

לארגון שרוצה ליעל, לפצח, לשפר, לפתור בעיה במוצר, שירות או תהליך, פנים - חוץ ארגוני

מה נעשה?

נתעמק ונתנסה בכל שלבי מתודת Design Thinking דרך בעיה שנבחר ונגדיר מראש

(נדרשת פגישת הכנה)

this image is about team challenge 3 hands
this image is about design your future, roman sculpture and abstract lines

תהליך | 4-6 מפגשים | 6-8 שעות כ״א

DESIGN YOUR FUTURE

פיתוח חדשנות והובלת שינוי בארגון

למי מתאים?

לכל ארגון חפץ חיים שצריך להמציא את עצמו מחדש, לצמוח ולהוביל חדשנות בעולם משתנה

מה נעשה?

נצא למחקר שטח מעמיק כדי להבין מהו הדבר הגדול הבא שיכול להוביל את הארגון. 
נפתח רעיונות חדשניים ונטמיע אותם (דורש תהליך הכנה)

איך עובד תהליך Design Thinking 

 פיתוח רעיונות - IDEATION

להתחבר לדימיון

נייצר בנק רעיונות לא קונבנציונליים לאותה בעיה באמצעות כלי חשיבה מניפולטיביים ונבחר 2-3 רעיונות פורצי דרך לבדיקה. 

הגדרת שאלה - DEFINE

להתחבר למציאות

נחפש דפוסים חוזרים בממצאי המחקר שעלו מהשטח, ונזקק מהם תובנות מרכזיות עד שניגע בבעיית השורש אותה ננסח מחדש

אמפתיה לאדם - EMPATHY

להתחבר לאדם

נצא לשטח להתבונן וללמוד מתוך סקרנות, את  האדם שנמצא בסביבת הבעיה. נבין מיהו האדם שאנחנו פותרים עבורו בעיה. 

בחירת בעיה - PROBLEM

להתחבר לבעיה

נציף בעיות שמעסיקות את ארגון בתחומים של מוצר, שירות או תהליך ונבחר בעיה אחת שתהיה הנכונה ביותר לפיצוח בנקודת הזמן הנוכחית.

הטמעה בשטח - IMPLEMENTATION

להתחבר ב 360 

נפתח מהדגם המשופר מוצר/שירות/תהליך מהודק ומפורט ונטמיע אותו בשטח לבחינת אפקטיביות התהליך.

 בדיקת משוב - TEST

להתחבר למשתמש

ניתן למשתמשים להתנסות ולהיות באינטראקציה עם הדגם, נתשאל לקבלת משוב ונשדרג לאור הממצאים.

יצירת המחשה - PROTOTYPE

להתחבר לחומר

נייצר דגמים מוחשיים ממשאבים זמינים וזולים בלבד וננהל סיעור מוחות לבחירת דגם מוביל. 

Image by Nigel Hoare

מהי הזווית הייחודית שלי?
כדי להתאים את המתודה לארגונים הפועלים במציאות ישראלית מאתגרת, כזו הדורשת יכולת אלתור וגמישות, הוספתי למתודה המקורית העמקה נוספת בשני הקצוות שכה חיוניים למציאות שלנו: בחירת הבעיה והטמעה בשטח.

למי המתודה מתאימה?
לארגונים הרוצים להיות בחזית החדשנות ומבינים שכל מנעול הוא הזדמנות לפריצת דרך וכל בעיה היא מנוע להתחדשות.

מה מטרת התהליך?
צמצום הפער בין הנחות היסוד שלנו לבין המציאות העולה מהשטח כדי למזער סיכונים ולמנוע השקעת משאבים בפתרונות שאין בהם צורך.

ד"ר שירלי בר-לב | מרצה בכירה במחלקה להנדסת תעשיה וניהול, המרכז האקדמי רופין

עדנה הוכיחה עצמה כמלווה (מנטורית) ומדריכה כריזמטית, יוזמת ואכפתית. מכאן קצרה הדרך לשלבה בהאקתון שיוחד למציאת פתרונות טכנולוגיים עבור הגיל השלישי. גם שם, החשיבה המקורית, היצירתיות (לצד מעשיות) שהביאה, זיכתה את הצוות שהנחתה במקום הראשון והמכובד. בנימה אישית, העבודה עם עדנה מעוררת השראה. היא תמיד נכונה לאתגר ומתגייסת לסייע ולשתף פעולה. 

bottom of page